flying over the cuckoo’s nest


how to kill ideas
Ianuarie 16, 2008, 9:13 pm
Filed under: advertising, planning, research

DraftFCB Hamburg au lansat 2 filmulete despre cum se omoara ideile in focus grupuri. discutia legata de pretestarea creatiei e mai veche si ultimul moment mai incins a fost in octombrie anul trecut cand se discuta mult legat de experimentul facut de Arnold care au luat 1984, l-au transformat in animatic si l-au bagat in focus grup. cam cel mai ok post pe tema a fost asta al lui Simon Law.

si in cazul filmuletelor facute de draftfcb, foarte fun de altfel, cred ca ideea pana la urma e cam aceeasi. nu sunt un fan al pretestarii si pot da foarte usor multe exemple celebre care ar fi picat cu brio. dar daca tot trebuie facuta (da, sunt cazuri in care trebuie si gata) atunci macar sa avem grija ce intrebam, cum intrebam si mai ales cum interpretam. sub nici o forma nu ar trebui sa conteze ce cred oamenii despre o idee ilustrata printr-un animatic. sau cum ar imbunatati-o, ce le place si ce nu le place. singurele lucruri care conteaza cu adevarat sunt reactiile spontane si daca mesajul este inteles. altfel vom avea parte de tot felul de rapoarte de research care ne recomanda sa indulcim drama, sa mai umblam la culori etc…

pe de alta parte, John imi povestea de o agentie din UK care testeaza conceptele si le implementeaza doar pe cele care au majoritar reactii negative; rationamentul fiind acela ca oamenii se raporteaza la cliseele categoriei/ industriei atunci cand isi dau cu parerea in grupuri si daca reactioneaza pozitiv la ceea ce vad asta inseamna ca e ceva ce au mai vazut deja si cel mai probabil nu vor observa spotul atunci cand ajunge pe tv…sau daca-l vor observa oricum nu va avea cine stie ce impact.

Anunțuri

Lasă un comentariu so far
Lasă un comentariu



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s



%d blogeri au apreciat asta: