flying over the cuckoo’s nest


in beri sa ne ciocnim sau in jet sa ne masuram?
Mai 5, 2008, 2:45 pm
Filed under: advertising, planning

daca spotul de lansare stejar pilsner (cel cu cainele) nu anunta foarte multe, acum aproximativ 10 zile am fost lovit la tv de spotul de mai jos, un atac clar la ziua barbatului si implicit la initiatorul acesteia, bergenbier. recunosc ca pana spre packshot am fost convins ca e vorba de un nou spot bergenbier, ba chiar eram placut surprins de schimbarea in discurs…nu de alta dar campania bergenbier pentru ziua barbatului mi-a creat clar senzatia ca se adresa barbatului de sub papuc, barbat care are nevoie de o zi speciala in care sa uite ca e sub papuc si sa-si aduca aminte de zilele-i de holtei cand nu dadea nimanui socoteala si-si facea linistit de cap. si cand colo…surpriza! stejar se oferea sa faca cinste de ziua barbatului cu „o bere pe masura”.

foarte tare! atat doar ca stejar pilsner (a nu se confunda cu stejar strong) este o prezenta proaspata in piata si ca atare are o voce mult prea mica (deocamdata cel putin) pentru a putea ataca real bergenbier…mai mult decat atat, pe termen scurt cred ca va ajuta bergenbier in loc sa-i dauneze….lucru de altfel spus si de razvan. pe termen lung insa s-ar putea sa se schimbe datele problemei…

pe de alta parte stefan stroe are un comentariu destul de subiectiv si nefondat pe alocuri, cum ca ar fi un spot destinat publicitarilor si nu oamenilor; comparand abordarea cu cea a spotului unirea 5 ani…trecand peste faptul ca publicitarii sunt si ei oameni si beau si multa bere, nu cred sincer ca stejar li se adresa lor, lucru de altfel sustinut si de lista lunga de castigatori de bax-uri de bere de pe site.

mai mult decat atat, masculilor carora li se adreseaza ambele beri le cam plac demonstratiile de testosteron asa ca doua beri care-si incordeaza muschii in lupta nu pot decat sa-i distreze. si daca-i distreaza s-ar putea sa le atraga si atentia, iar mai departe va conta foarte mult si produsul (prietenii cam stiu de ce)…pana la urma asta este cel mai fatis atac de pana acum din comunicarea in bere de la noi, o atitudine extrem de masculina pe un teritoriu masculin. challangerul vine si ataca iar asta pana la urma spune ceva chiar despre brandul care ataca. sa nu uitam ca romanilor le plac challengerii…mai ales daca dau dovada de oo…

si tocmai d-aia o saptamana mai tarziu, apare si raspunsul bergenbier (vezi mai jos)…evident de la niste „fani” 🙂

una peste alta cred ca e de bine, mai ales daca lupta va continua. castiga si industria, amuzam si masculii, curge berea in valuri…

stejar ataca:

bergenbier raspunde: 

Anunțuri

12 comentarii so far
Lasă un comentariu

e de foarte bine si faptul ca se ia de bergenbier nu face decat sa aduca o notorietate si mai mare acestui nou produs lansat- bravos strategia. Eu sincer am fost dezamagita de discursul prost realizat(probabil copyul nu se simtea bine in ziua in care a construit acest speech) si si mai prost interpretata de catre actorul in cauza. Fratilor trageti mai multe duble sau schimbati castingul daca vedeti ca nu este realist discursul.

Comentariu de Burstlive

Man, am impresia ca nu ai inteles ceea ce am scris pe site si ar fi bine sa lamurim politicos, ca ma acuzi de nespuse.

Am scris acolo ca „Noul teritoriu masculin” este o sintagma venita din lumea publicitatii, a carei prezenta o consider nepotrivita pentru bautorul de bere care nu a citit Jack Trout. Nu e nevoie sa fim copywriteri ca sa agream acest lucru.

[…] dupa ce intr-o reclama TV la trascaul Unirea o duduie freaca niste Effie-uri, acum Stejar redefineste consumatorilor “noul teritoriu masculin”[…]

Faptul ca pe site s-au dat multe baxuri de bere denota faptul ca o promotie in care premiul este un „sure win a few clicks away” functioneaza intotdeauna. La cate GRP-uri a avut speech-ul Stejar pe TV, e posibil sa fie si 100 mii de castigatori.

Next time citeste mai atent te rog. Ne auzim. 😉

Comentariu de Stefan Stroe

de ce n-am lamuri politicos?…
de inteles am inteles exact ce reiesea din ce-ai scris. si tu nu faceai referire la copy ci la redefinirea teritoriului masculin. daca vroiai sa faci referire la copy atunci e cu totul alta discutie si sunt de acord ca nu e cea mai fericita exprimare.

insa nu poti face o comparatie intre unirea 5 ani care are trimiteri clare la industria de advertising (total de neinteles pentru bautorul de trascau) si un line nu tocmai fericit, dar totusi inteligibil in context. chiar si pentru un bautor de trascau… 😉

si nici promotia stejar nu e chiar sure win avand in vedere ca dau doar 4 baxuri pe ora…chestie care pana la urma nici nu conteaza. conteaza ca e prima bere care ataca direct o alta bere, iar asta pana la urma e un semn de evolutie in marketing…

Comentariu de theo

Prima reactie: e tare aumuzant spotul Stejar. Dar oare din punct de vedere strategic au procedat cirect? Adica s-au abatut de la pozitionarea lor pentru a se lua in coarne cu Bergenbier. Pe de-o parte, nu e rau deloc, avand in vedere de ce awareness beneficiaza Bergenbier. Pe de alta parte insa, o astfel de abordare nu poate continua la nesfarsit. Si atunci ma intreb ce urmeaza…

Comentariu de Carina

problema e ca stejarul ala era alta bere, strong, de nisa. de unde si esenta tare si comunicarea legata de rugby. care de altfel imi placea foarte mult ca idee (mai putin executiile), mai ales ca la noi doar doua branduri au comunicat legat de rugby (orange si stejar), iar eu chiar am o feblete pentru acest sport. dar si rugby-ul, din pacate, a cam devenit un sport de nisa la noi…s-au dus vremurile alea cand stadionul 23 august era plin la meciurile nationalei si romania se batea de la egal la egal cu echipe din turneul celor 5 natiuni.

acum insa stejar pilsner e o bere cu 5.5% alcool, care ataca segmentul mainstream cu o pozitionare asemanatoare cu bergenbier, insa care poate rupe si din alte beri din acelasi segment (skol, golden brau sau chiar timisoreana). nu cred ca vor continua sa-si dea la gioale (ca sa folosim expresii din fotbal) ca in cazul de fata, dar teritoriul masculinitatii mai are inca multe de oferit, asa ca ramane de vazut cine si cum o sa convinga…

Comentariu de theo

Nene, esti lovit. Pai cum ai vrea sa fie o reclama
la bere in Romania ? Cu schepsis? Sa-l doara capu’ pe manelica ? Daca isi da consumatoru seama ca aia din reclama nu e ca iei, de-al lor adic, nu mai cumpara berea. Nu stii nimic d markentingul modern
romanesc.
Muuultumesc lu’ Dzeuuuu, cam in casaaa ce vreauu euu

Comentariu de gigi capsunaru

In cazul asta Stejar nu face decat sa produca multa confuzie in randul publicului. Pe de-o parte esti strong si te asociezi cu rugby. Apoi esti mai putin strong si vrei fotbal. Ce ar trebui sa inteleaga consumatorul. Nu stiu cati atunci can vad o reclama sunt atenti la detaliile de genul strong – pilsner…

Comentariu de Carina

@carina: corect, confuzia exista si cred ca a fost un risc asumat. si cred ca raspunsul la ziua barbatului a avut exact rolul de a atrage atentia asupra stejar si implicit a schimbarii. si din punctul asta de vedere le-a iesit, mai ales ca au primit si un raspuns de la bergenbier.

apropos de strong vs pilsner, un bautor de bere cat de cat experimentat sesizeaza diferenta si stie ca pilsner inseamna un anumit tip de bere…si dak totusi nu-i e clar va sesiza la prima interactiune cu produsul, acum ca i-a fost atrasa atentia 🙂

cat despre fotbal, stai ca n-au zis inca nimic. eu unul sper sa nu renunte la rugby…chiar daca e un sport de nisa poate ajuta dpdv pozitionare

Comentariu de theo

oricum, prefer Stejarul la orice oră 🙂 dintre cele care nu-s brune, adicătelea…

Comentariu de ametzitul

nu e nici o confunzie la mijloc pentru consumator ci dimpotriva ii atrage atentia asupra unei beri noi relansate cu un trecut cel putin tumulto. Oamenii au gandit-o foarte bine. Bravo lor si de abia astept sa vad ce or sa mai scoata. da, este o evolutie in advertising(nu este markting) asa cum Theo a punctat foarte bine mai sus si sa speram ca ne vom deschide din ce in ce mai mult capetele la experimente cu rezultate cat mai bune

Comentariu de Burstlive

Reluand discutia, Teo, parerea mea este ca nu e o evolutie a marketingului, ci un regres al strategic planningului.

Asa ceva se intampla zi de zi, insa nu pe TV… marea filozofie a „me too” strategy.

Copy-strategy este o actiune ce a distrus branduri la raft, care a creat maze-ul din magazine.

Pai forta de vanzare Quadrant Amroq si CC HBC nu lanseaza reciproc astfel de mesaje zilnic in toata Romania?
Doar ca in cazul Stejar, asta se intampla pe TV.

Repet, am tot declarat in stanga si in dreapta zilele astea… e o miscare buna pentru Stejar, dar planning-wise este o actiune ieftina pe care o poate face oricine.

Ce sa mai zicem ca au lansat Pilsner in acelasi timp!

Comentariu de Stefan Stroe

daca ar fi vorba de o „me too” strategy sunt de acord cu tine. numai ca momentan eu o simt ca pe o strategie de atac pe acelasi teritoriu, insa cu diferente vizibile la nivel de tone of voice. barbatul stejar e mandru de masculinitatea lui, sigur pe el si pe ce vrea, pe cand barbatul bergenbier (cel putin in campania pentru ziua barbatului) e unul care are nevoie de confirmari si de „permisie” de acasa. e foarte adevarat ca in trecut bergenbier-ul era si el hotarat, dar in ultima vreme a cam intrat sub papuc…

cum insa toate astea sunt presupuneri si interpretari, neavand acces la informatia concreta, ramane sa vedem cum evolueaza lucrurile mai departe.

legat de pilsner, ambele spoturi sunt pentru stejar pilsner. si ala cu cainele, si cel legat de ziua barbatului. si aici ar putea fi de discutat daca brandingul trebuia sa fie mai clar sau nu in al doilea spot….

Comentariu de theo




Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s



%d blogeri au apreciat asta: