flying over the cuckoo’s nest


despre Effie 2008…
Mai 21, 2008, 3:14 pm
Filed under: advertising, festivals, Geez!, planning, romania, wtf?!

prins in vartejul evenimentelor nu am apucat sa scriu nimic pe blog legat de editia effie de anul asta…am dat totusi niste declaratii pentru iaa, iqads si adplayers, lucruri pe care nu am sa le reiau aici, voi incerca sa aduc niste completari, cat mai obiective data fiind situatia.

in primul rand cateva lucruri despre Effie pe care vreau sa le punctez:

gmp a fost singura agentie, din cate stiu eu cel putin, care a avut un caz respins de comitetul de organizare. este vorba de un caz inscris in categoria David vs Goliath si care, conform comitetului nu respecta definitia categoriei.

nu am inteles impartirea categoriei financial services si cred ca o impartire in servicii financiare bancare si non-bancare era mai logica.

o a treia observatie ar fi ca si eu am fost surprins de faptul ca Dorna nu a castigat nimic la sustained success si ca Wash&Go a luat doar Silver cu cazul care fusese premiat la APG. ceea ce nu inseamna ca research-ul facut de Elena Ionita pentru acest caz nu este unul dintre cele mai bune proiecte de research calitativ facute vreodata in Romania.

nu am facut parte din juriu si nu am cum sa judec prestatia acestuia, dar faptul ca s-au dat mai putine Gold este in principiu un semn de exigenta.

Dar nu asta e buba, buba a inceput cu primele comentarii despre cum ca se stiau dinainte castigatorii. mi se pare o acuzatie foarte grava, mai ales ca vine din partea unui membru al juriului, un membru al juriul care intamplator mai si pronosticase ca vor castiga Grand Effie anul acesta. un membru al juriului care este presedintele APG Romania si profesor… dar totul devine caragialesc si ne ramane de urmarit cum in decurs de cateva zile declaratiile lui se schimba urmand firul: se stiau castigatorii, Timisoreana nu-si merita premiile, nu contest premiile Timisoreana, dar GMP nu merita premiile. oscilatii semnalate si de altii, cum ar fi pahomi. si toate astea din grija pentru effie, de care-i pasa ca unui tata de copilul lui. hmmm…

si uite asa apare scrisoarea deschisa, scrisoare semnata impreuna cu directorul de creatie mccann.

in afara de reactia oficiala a lui Felix, simt nevoia sa aduc niste completari legate de cazurile Timisoreana:

– Lowe a fost trecuta la credite in fiecare dintre cazuri, conform cerintelor Effie si conform realitatii cazurilor

– da, platforma de comunicare Timisoreana a fost gandita de Lowe, dar ea a nu a ramas neschimbata, ci a „suferit” imbunatatiri in decursul anului trecut.

– am recunoscut meritul Lowe in toate declaratiile de presa, altfel spus nu ne-am atribuit succesul acestei campanii mai mult decat era cazul.

-nu numai ca am multumit Lowe pe scena, atat noi cat si clientul, la grand effie i-am invitat alaturi de noi. iar la mini party-ul de dupa gala au venit si Daniel Gavrila si Mihai Coliban.

– nimeni nu inscrie un caz la Effie, fara a avea macar semnatura si stampila clientului. noi am inscris pentru ca Timisoreana ne-a creditat cu mai mult decat incearca cei doi fosti rivali, proapspat imprieteniti, sa lase sa se vada…

– Timisoreana era deja de anul trecut lider de piata, lucru nerecunoscut si de Effie care a premiat Bergenbier la momentul respectiv. dar cazurile Timisoreana nu se bazeaza doar pe cote de piata, ci si pe evolutia brandului. si indicatorii de brand, si cei de piata au crescut considerabil in ultimul an, lucru care ne face parte din acest succes.

– spotul de imagine „printul” era deja pe sticla in momentul in care noi am inceput sa lucram pentru Timisoreana.

– pozitionarea Timisoreana nu se refera strict la traditie, este o interpretare mult prea simplista venita din partea unor seniori.

– nu in ultimul rand, Effie este un festival in care strategia aduce cea mai mare parte din nota, creatia reprezentand o treime

bun, daca despre motivatiile leo nu cred ca mai are sens sa discut, motivatia lui Botan pare a fi ownership-ul ideii…consider ca am raspuns mai sus si la acest concern.

si mai am o intrebare: in cei 3 ani de sustained success, prigat a lucrat cu 23? multumesc.

la final am sa spun ca totul miroase tare urat, ca principalele doua agentii responsabile de distrugerea ad’or transfera totul in teritoriul effie.

toata abordarea asta Matasel & Botan imi aduce aminte de dialogul dintre Jesus si The Dude, din Big Lebowski. parca ati avea 8 ani…

p.s. ne vedem diseara la adbreak…

Lasă un comentariu so far
Lasă un comentariu



Lasă un răspuns

